Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence (v nadaljevanju: Agencija) sporoča, da je 11. 4. 2024 izvedla nenapovedane preiskave v poslovnih prostorih podjetij UNISTAR LC, d.o.o., Litostrojska cesta 56, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: UNISTAR), LANCOM d.o.o., Tržaška cesta 63, 2000 Maribor (v nadaljevanju: LANCOM), ACORD-92, d.o.o., Stegne 13, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ACORD), in GAMBIT TRADE d.o.o., Savska cesta 3A, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: GAMBIT).
Agencija je izvedla preiskave na podlagi odredbe Okrožnega sodišča v Ljubljani zaradi izkazanih utemeljenih razlogov za sum, da so podjetja UNISTAR, LANCOM, ACORD in GAMBIT sklenila prepovedan omejevalni sporazum, in sicer tako, da naj bi se navedena podjetja dogovorila glede cen osebnih računalnikov v postopkih oddaje javnih naročil in si pri tem razdelile naročila in po tem tudi usklajeno ravnala pri oddaji ponudb v teh postopkih, zlasti v primeru javnega naročila Ministrstva za digitalno preobrazbo (v nadaljevanju: MDP), številka JN004833/2023, z oznako ODPRENOSNI-19/2023. S tem naj bi se omenjena podjetja dogovarjala oziroma usklajeno ravnala (1) glede določanja prodajnih cen osebnih računalnikov, (2) glede oddaje prikrojenih ponudb v postopkih javnega naročanja osebnih računalnikov za potrebe javnih naročnikov in (3) glede delitve trga prodaje osebnih računalnikov javnim naročnikom na območju Republike Slovenije, kar lahko predstavlja omejevalni sporazum in usklajeno ravnanje med podjetji, katerega cilj je preprečevati, omejevati ali izkrivljati konkurenco na ozemlju Republike Slovenije in na znatnem delu notranjega trga EU ter bi lahko prizadelo trgovino med državami članicami EU.
Agencija pojasnjuje, da ima v preiskovalnem postopku, ki je namenjen ugotavljanju obstoja omejevalnih ravnanj, na voljo več preiskovalnih instrumentov, pri čemer je poleg zahteve za posredovanje podatkov in zbiranja informacij najpomembnejša prav preiskava, ki tako predstavlja glavno orodje za odkrivanje dokazov, povezanih z kršitvami konkurenčnega prava. Dejstvo, da je bila preiskava izvedena, ne prejudicira kršitve Zakona o preprečevanju omejevanja konkurence (ZPOmK-2) ali Pogodbe o delovanju Evropske unije, niti ne izida samega postopka oziroma njegove uvedbe. Agencija bo tekom postopka udeleženim podjetjem zagotovila vse procesne pravice in kavtele, ki jih zakon zagotavlja strankam v postopku ugotavljanja kršitve pred Agencijo.